Ivanca Maas, personal branding
Genuine YOU | Jij als merk

Personal Branding

Genuine YOU is het personal branding traject van Genuine. Hierin verbind ik de vakgebieden communicatie, imago coaching en personal styling.

Samen met jou ga ik op zoek naar “jou” als merk voor jouw onderneming.

  • Welke onderscheidende kernkwaliteiten en -waarden maken jou de persoon en ondernemer waar iemand voor kiest?
  • Wat maakt jouw aanbod relevant en geloofwaardig?
  • Wat is jouw huidige positie in de markt en welke kansen en bedreigingen zijn er voor jouw merk?
  • Wat is jouw verhaal en welke hoofdstukken uit dit verhaal etaleer je om klanten aan te trekken?
  • Welk soort klanten wíl jij aantrekken en hoe doe je dat?

Ik laat je zien dat jouw verhaal zoveel meer is dan een opsomming van life events en een uitdraai van je CV.

Waarom Personal Branding?

Er komen steeds meer zzp’ers die hun diensten aanbieden via internet of social media. Wie jij bent, wat jij doet en op welke manier je dit doet, bepalen of iemand kiest voor jou. De presentatie van ‘Jij als merk’ is bij deze keuze vanzelfsprekend cruciaal.

Jezelf als een sterk merk profileren

Je kunt nóg zoveel in huis hebben, als jouw unieke kwaliteiten onzichtbaar zijn, zoekt jouw potentiële klant verder. Eerlijke en heldere personal branding maken jou niet alleen zichtbaar, het trekt ook klanten aan die bij jou passen. En van fijne klanten wordt jouw werk natuurlijk nog leuker.

Professionele personal branding geeft bovendien focus en houvast. Als jij weet wie je bent, wat je te bieden hebt en waarom, voelt kiezen voor jou, als een veilige keuze.

Personal branding is niet alleen een ‘must’ voor een sterke positie en het aantrekken van klanten, het is ook een verrassend en inspirerend proces waarna jij jezelf door een andere bril ziet.

Last but not least, een sterke personal branding is een boost voor je zelfvertrouwen. Jouw unieke eigenschappen staan immers centraal bij jouw marketing en profilering.

Inbegrepen

  • Analyse en uitwerking van jouw positie (in bouwstenen)
  • Analyse en uitwerking merkidentiteit
  • Analyse huidige imago van ‘jij’ als merk
  • Analyse van jouw gewenste imago
  • Uitgewerkte personal story, missie, visie en kernboodschappen
  • Positioneringskompas met profileringsstrategie
  • Persoonlijk stijl- en kleuradvies

Optioneel

  • Personal shopping
  • Terugkomsessie
  • Website teksten

“Als examinator en beoordelaar draagt Ivanca bij aan het op peil houden van het kwaliteitsniveau van de opleiding tot personal stylist en imagocoach. Haar beoordelingen zijn scherp, opbouwend, secuur en systematisch onderbouwd. Je merkt dat ze doorgaat totdat het klopt op alle vlakken.

Inmiddels draagt Ivanca ook bij aan de merkpositionering van de opleiding. Ze zet je op scherp door gedurfde vragen te stellen. Je komt in beweging om het zelf anders te gaan doen. Haar traject heeft mij een enorme boost gegeven om door te zetten en te vertrouwen op mijzelf en mijn bedrijf.”

Victorien van Duuren | Fashion Styling Academy
Directeur, opleider en eigenaar van AFA

Samen gaan we de diepte in zónder jou psychologisch binnenstebuiten te keren.

Ik ga systematisch op zoek naar jouw waarden, kwaliteiten, overtuigingen en unieke eigenschappen. Naar jouw identiteit. Ik puzzel net zo lang tot ik de rode draad in jouw verhaal heb gevonden.

Jouw verhaal vertaal ik naar de twaalf ‘bouwstenen’ voor een sterke positionering. Naar eerlijke, effectieve communicatie, naar focus en naar een kompas om op koers te blijven.

Bij de doorvertaling naar jouw uiterlijke presentatie gaan we op zoek naar een persoonlijke stijl die jouw boodschap versterkt en waarmee je zélf bepaalt hoe je op dat moment overkomt.

Interview: “Laat zien wie je écht bent en wat jou bijzonder maakt. Een ondernemer hoeft niet in jasje dasje om serieus genomen te worden.”

Hoe versterk je jouw personal branding op de foto met de juiste kleding en kleuren? Lees hier mijn interview voor Brander & Brander, de makers van mijn website.

Wat kan dit Personal Branding traject jou allemaal opleveren?

Is personal branding iets voor jou?

  • Wil jij jezelf als een sterk merk profileren? Jouw diensten op elkaar laten aansluiten en jouw gewenste doelgroep bereiken? Wil jij regie op het beeld dat mensen van jou en jouw diensten hebben?
  • Wil jij jezelf goed kunnen profileren tijdens bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken, netwerkbijeenkomsten of intakegesprekken met klanten?
  • Wil jij focus in het aanbod van jouw nieuwe onderneming en regie op de manier waarop je jezelf en jouw aanbod in harmonie presenteert?
  • Ben jij een startende ondernemer, politicus of bestuurder met een boodschap en wil je jouw boodschap met de juiste communicatie en presentatie kracht bijzetten?

Dit ga je allemaal bereiken

  • Stevig grip op jouw merkidentiteit en de manier waarop je deze het beste kunt uitdragen.
  • Een krachtige, eerlijke merkbelofte en een stevige, onderscheidende positie in de markt.
  • Een imago dat klopt bij jouw ware identiteit en een kompas om ook op lange termijn op koers te blijven.

“Ivanca is door haar jarenlange ervaring in het communicatie vak, een kei als het gaat om positionering en reputatie. Ze is kundig, heeft doorzettingsvermogen en weet precies aan welke knoppen ze moet draaien. Ze geeft vertrouwen en neemt het voortouw. Daarnaast is ze heel prettig in de omgang, vriendelijk en behulpzaam.”

Stephanie van Erve | Reclassering Nederland
Werkwijze

In 4 stappen naar professionele personal branding

Stap 1. Identiteit en imago

Samen met jou ga ik op zoek naar het verhaal dat schuilgaat achter jouw eerder gemaakte keuzes: jouw inspirators en motivators, jouw kernwaarden en -kwaliteiten, jouw missie bij wát je doet en jouw visie op hoe en waarom je dat doet.

Samen stellen we systematisch jouw ‘merkidentiteit’ vast. We versterken jouw positie in de markt met twaalf ‘bouwstenen’ en dichten het gat tussen jouw huidige en gewenste imago.

Met een op maat gemaakt kompas bepalen we de route naar de positie die jij gaat innemen én zorgen we dat jij op koers blijft.

We vertalen jouw verhalen naar heldere en eerlijke communicatie waarbij jouw merkbelofte centraal staat. We bepalen wanneer we welke boodschappen delen en welke middelen voor jouw onderneming effectief zijn.

Stap 2. Kleurenanalyse

Nu we jouw merkidentiteit scherp hebben, gaan we aan de slag met de uiterlijke, non-verbale presentatie ván deze identiteit.

Ik neem je mee in de basis van de kleurenpsychologie: het effect van kleur op je omgeving. Hiermee experimenteren we zodat je weet welk beeld jouw omgeving van je krijgt bij het dragen van specifieke kleuren.

We gaan op zoek naar jouw persoonlijke kleurenpalet: een verzameling kleuren waarop jij met jouw uiterlijke kenmerken kunt vertrouwen. Kleuren die jouw identiteit reflecteren en jouw boodschap versterken.

Het analysesysteem waarmee ik werk is gebaseerd op de kleurentheorie van Albert Henry Munsell. Hierbij zijn kleuren opgebouwd uit drie eigenschappen: de basiskleur (hue), de kleurintensiteit (chroma) en lichtheid (value) van een kleur. De basiskleur kan warm tot koel zijn, de intensiteit helder tot gedempt en de lichtheid donker tot licht.

De kleuren van jouw haar, huid, wenkbrauwen en ogen zijn ook opgebouwd uit deze eigenschappen en vormen de basis voor deze zeer gedetailleerde kleurenanalyse.

Stap 3. Figuuranalyse

Bij de figuuranalyse kijk ik naar jouw silhouet en de verhoudingen van je lichaam. Net als bij de kleurtypes, ga ik uit van basisvormen. Bij mijn figuuranalyse zijn dit er zes.

Op basis van de analyse kijken we bij welke basisvorm jij het meest in de buurt komt. Ook bepalen we jouw lichaamstype: ectomorf, mesomorf of endomorf. We bespreken waar jij trots op bent en waar je minder blij van wordt.

Op basis van jouw silhouet, lichaamstype en jouw eigen wensen, geef ik je tips & tricks om jouw sterke punten te accenturen en jouw silhouet mooi in balans te krijgen.

Stap 4. Kastanalyse

In deze fase van het traject, heb ik een goed beeld van wie je bent en welke aspecten van jouw identiteit jij wilt etaleren. Ik weet welke kleuren jou zowel van de binnen- als van de buitenkant tot leven wekken en welke vormen jou een mooi silhouet geven.

Tijd voor een huisbezoek! Ik duik in jouw kledingkast en ga op zoek naar de juiste kleuren, vormen en setjes (capsules).

Bij de kastanalyse verras ik je met nieuwe combinaties in jouw garderobe, verkennen we eventuele toekomstige investeringen, herwaarderen jouw eigen items en laat ik je overwegen afscheid te nemen van kleding die voor jou weinig doet.

Samen bepalen we aan de hand van jouw eigen items jouw stijl en hoe we deze in jouw voordeel kunnen laten werken.

Zo krijg je een kledingkast vol outfits die jouw unieke eigenschappen, jouw karakter én jouw boodschap versterken. Iedere dag weer.

“Ivanca is aardig en prettig in de omgang en weet precies te vinden wat je nodig hebt. Ze heeft goed naar mijn wensen geluisterd en kwam met prachtige kleding in mooie kleuren aangevuld met leuke accessoires en schoenen. Werkelijk alles past perfect. Ik kan haar van harte aanbevelen.”

Ria Keijzers

Investering | Personal Branding traject

Wat krijg je?

  • Een beknopte analyse van jouw merkpositie, jouw merkidentiteit, het huidige imago van jou als merk en jouw gewenste imago.
  • Daarnaast krijg je in tekst een personal story, een missie, een visie en de bijbehorende kernboodschappen.
  • Om op koers te blijven, ontvang je een kompas (in tekst) voor de lange termijn.
  • Een persoonlijk stijl- figuur- en kleurenadvies inclusief een luxe kleurenwaaier van jouw persoonlijke palet.

Tijdsinvestering & locatie

Het personal branding traject bestaat uit 10 sessies van twee uur. Deze sessies vinden één keer per twee weken plaats in Baambrugge.

Daarnaast hebben we iedere week dat we elkaar niet zien, maximaal een uur overleg via zoom, mail of telefonisch. Gemiddeld zijn we dus 20 weken samen onderweg.

Kosten traject

Het traject kun je volgen vanaf €4200,-. Deze prijs is gebaseerd op het aantal contacturen en het aantal uren dat ik gemiddeld nodig heb voor het produceren van alle communicatie ‘elementen’.

Momenteel is IM Genuine nog een KOR-onderneming. Dit betekent dat er geen BTW wordt gerekend.

Traject uitbreiden

Terugkomsessies voor extra begeleiding

Vind je het prettig om na dit traject begeleid te worden bij de implementatie? Dan plannen we één of meerdere terugkomsessies in. Zo weet je zeker dat je op koers blijft.

  • Een terugkomsessie duurt anderhalf uur. De kosten per sessie bedragen €125,-.

Momenteel is IM Genuine nog een KOR-onderneming. Dit betekent dat er geen BTW wordt gerekend.

Personal shopping

Heb je behoefte aan iemand die jouw kledingkast aanvult en up-to-date houdt? Dan gaat Genuine voor je shoppen!

  • Personal shopping is mogelijk op aanvraag en op basis van een uurtarief van €75,- exclusief eventuele reiskosten.

Momenteel is IM Genuine nog een KOR-onderneming. Dit betekent dat er geen BTW wordt gerekend.

Website teksten

Wil je nog een effectieve website waarbij jij als merk centraal staat? Binnen mijn netwerk heb ik gespecialiseerde fotografen en websitebouwers. De webteksten schrijf ik voor je.

Zo weet je zeker dat alle elementen van jouw personal branding traject optimaal worden toegepast.

  • Website teksten op basis van Genuine YOU traject vanaf €620,-.
  • Wil je alleen teksten voor een personal branding website? Neem contact op voor de mogelijkheden.

Momenteel is IM Genuine nog een KOR-onderneming. Dit betekent dat er geen BTW wordt gerekend.

Veelgestelde vragen

Is dit traject voor mannen en vrouwen beschikbaar?

Ja. Alle diensten van Genuine met uitzondering van Personal Styling, zijn bedoeld voor mannen én vrouwen.

Is het mogelijk om dit traject in termijnen te betalen?

Voor alle diensten boven de €300,- is het mogelijk om in termijnen te betalen.

Kom je ook bij mensen thuis of op locatie?

In overleg is veel mogelijk, maar bij voorkeur gebruik ik mijn eigen ruimte. De kastanalyse is alleen mogelijk bij iemand thuis. Alle prijzen zijn exclusief eventuele reiskosten.

Kan ik na dit traject nog bij je terecht voor vragen?

Uiteraard! Je mag me altijd mailen met een korte vraag. Als we merken dat er meer nodig is, bespreken we samen de mogelijkheden. Daarnaast kun je terugkomsessies bijboeken zodat je zeker weet dat jij focus houdt en op koers blijft.

Begin jouw Personal Branding traject